![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
		

Po mnohých dotazech jsme se rozhodli pokusit se uspořádat jednu taktickou akci určenou především pro "hardcore hráče" i přes zimu. Termín byl stanoven na 21.1.2017 (přesné místo v moravskoslezském kraji bude upřesněno). Protože je jasné, že se v tuto chvíli nedá ani náhodou odhadnout jaké bude tou dobou počasí, budeme rádi, když se přihlásí pouze hráči, kteří jsou ochotni přijet za každých meteorologických podmínek (dle dotazníků jich nebylo málo). Samozřejmě budou stanoveny podmínky, za kterých se akce neuskuteční. Bude to celodenní déšť nebo maximální denní teplota pod -5°C.
Během dneška jsme odeslali druhou vlnu podkladů k registracím všech hráčů, kteří se k nám přidali mezi srpnem a listopadem. Pokud Vám registrační email nedošel ačkoliv jste si jistí, že jste se registrovali, napište na email "airsoft-akce(á)seznam.cz" a vyřešíme to. Díky těmto registracím jsme dosáhli potřebného počtu pro uspořádání akcí typu "members only" a k aktivaci možnosti přihlašování se na web airsoftgods.cz. Jelikož ale skončila hlavní sezóna, budeme se snažit uživatelské rozhraní ještě více zdokonalit. Jeho využití tak bude zpřístupněno až na jaře roku 2017. V ten okamžik budou všem registrovaným zaslány i přihlašovací údaje a web se bude moci naplno rozběhnout.
Poslední akce, kterou jsme letos uspořádali proběhla za příznivého počasí a sešlo se na ní téměř devadesát hráčů. Při první hře jasně dominovali červení, kteří svým agresivním stylem hry velmi rychle obsadili nejen své nejbližší stožáry, ale i středový označený jako C. Ani jeden z nich již do konce hry neztratili. Při dalším postupu na dlouhou dobu obsadili i stožár E a chvílemi obsadili i A. Modří hráči vedli první polovinu hry největší útoky na stožár B. Ten byl však dobře bráněný a nebylo možné jej dobýt. V druhé půli první hry zaměřili svoji pozornost na stožár E, který se podařilo dobýt prvním masivním útokem, načež následovala snaha o dobytí stožáru D a C. To se však již v časovém limitu nepodařilo a modří byli dokonce těsně před koncem časového limitu vytlačeni i od stožáru E. Výsledky jejichž grafické znázornění si můžete prohlédnout na mapce vlevo hovoří zcela jasně ve prospěch červených. Galerii z akce, ve které se sešlo 145 fotek, naleznete zde.
O druhé hře již stručněji. Opět ji započal masivní útok červených, který nedlouho po začátku hry způsobil ovládnutí celého herního území se všemi stožáry. Poté se hra zasekla na snaze modrých hráčů o vyproštění se z vlastní bezpečné zóny. K modrým, bylo v tu chvíli přesunuto celkem 5 červených hráčů a nedlouho poté, se začala karta obracet. Modří začali dobývat jeden po druhém stožáry B, D a C. Dalšími útoky pak i A a E. O tyto stožáry se pak vedly boje až do konce. I přes tuto úspěšnou kampaň modrých, však vyhráli opět červení. Zvrat, který modří připravili bohužel přišel příliš pozdě. Podrobněji zde. Ještě bychom se rádi vyjádřili k nepřiznávání, které bylo s touto akcí tentokrát spojeno a které nás nepříjemně překvapilo. Mnozí hráči, které tu nebudeme jmenovat by se nad sebou měli zamyslet. Během hry jsme dostali velké množství čísel hříšníků. Pět z nich jsme kontaktovali a rovnou je zařadili na Black list pro ostatní jsme nově vytvořili tzv. Grey list. Zde budeme shromažďovat hráče, kteří byli nahlášeni pouze jednou a které tak obvykle necháme "plavat". Pokud se nám zde během různých akcí budou jejich nicky objevovat častěji, budou taktéž přesunuti do Black listu.

Naše druhá taktická akce "Project Galileo" se uskutečnila za příjemného podzimního počasí a až na pár nedostatků, které během ní vypluly na povrch, proběhla tak jak měla. Na rozdíl od Cerberosu, který byl koncipován tak, aby bylo držení budov naprosto bezpředmětné se při této akci přímo vybízelo dobytí dvou budov na severozápadním cípu raketové základny. Díky tomu jsme objevili fatální nedostatek, který tkvěl téměř v nemožnosti dobytí budovy, kterou obývala četa s medikem. Ten léčil padlé hráče, takže pokud nebyl podniknut masivní a opravdu velmi rychlý útok, jednotlivé čety se o budovy rozmazávaly jako komáři o přední sklo ferrari. Příště tedy bude vstup čet do budov samozřejmě zakázaný. Když už jsme u těch mediků, povinný desetisekundový limit byl mnohdy odbyt nesmyslným velmi rychlým a téměř neslyšným zablábolením "jednadvtřčtblbldeset" apod. Podařilo se nám však vymyslet způsob jak toto eliminovat a i bez použití obvazů  pro příště pohodlně zabránit zkracování oživovacího limitu.
Mnoho hráčů uvádělo jako velký nedostatek respawn obou stran na jednom místě. K tomu bychom snad řekli jen to, že je evidentní, že hráči již / ještě nejsou zvyklí krýt si záda. Na většině našich akcí máte velmi velkou pravděpodobnost že váš nepřítel je před vámi a tak už týmy ani nevybírají hráče, kteří budou krýt 3. a 9. hodinu a už vůbec ne záda. To že se vám nepřítel objeví v zádech tedy naprostou většinu týmů zaskočí, ačkoliv by s tím měly počítat a připravit se na to. Bohužel k tomu přispěla i oživovací nekázeň žlutých. Ti nedodržovali oživovací cyklus čtvrt-třičtvrtě a na respawnu seděli kvůli svému občerstvení i deset až dvacet minut po respawnu. Tím zcela rozbili oživovací harmonogram a následně kolidovali s protistranou, kterou mělo dle pravidel dělit od oživení pohodlných patnáct minut. Abychom hráčům vyšli vstříc umístíme příště respawn nejen vždy pro každou stranu na jiném místě, ale občerstvení vč. posezení bude zrušeno, protože na tyto akce nepatří. Každý si sní co si přinese a to nejlépe na bojišti.
Nyní k výsledku hry, jejíž příběh si pro ilustraci můžete přečíst zde. Akce se zúčastnilo 100 hráčů, načež za Uzbeckou armádu hrálo 20 a za obě hlavní strany konfliktu hrálo po 40 hráčích. Straně modrých pracovně označovaných jako Galileo se v časovém limitu podařilo nainstalovat a aktivovat všechny kalibrační přístroje. Technik při nich absolvoval celkem pět cest z nichž hned první těsně před svým cílem zaváněla fiaskem. Nedaleko cílové destinace se totiž nacházel opravdu tuhý odpor. Při druhé cestě modří zcela opomněli předchozí zabezpečení místa pokládky a postup technika se tak zastavil přibližně 40 metrů od cíle. Při snaze dobýt cíl byla útočná jednotka i technik zlikvidovaná nevyzpytatelným Uzbeckým vojákem. Další cesty byly již víceméně lépe zabezpečené a až na 4. technikovu cestu, skončily úspěšně.
Ačkoliv modří postavili všechny kalibrační přístroje, nedokázali je udržet spuštěné najednou po dobu půl hodiny, která byla později díky lepšímu kalibračnímu algoritmu zkrácena na 10 minut. Ke konci se vedly opravdu kruté boje o v pořadí 2. sestavený přístroj, který byl dle informací z velitelství několikrát vypnut a zapnut. Žlutým se krátce podařilo vypnout i v pořadí poslední postavený přístroj, ten však byl vcelku rychle dobyt zpět a znovu již ztracen nebyl. Velmi kruté boje se odehrávaly i u prvně postaveného přístroje, ten se však již vypnout nepodařilo. Hlavní cíl a to kalibrace satelitů, se tedy straně žlutých s pracovním názvem Glonass podařilo překazit a tak zvítězili. Závěrem bych chtěl poděkovat jak oběma generálům Bobovi a Jamesovi za skvělou práci, kterou odvedli, tak všem zúčastněným hráčům a to včetně neústupných členů Uzbecké armády. Doufám, že se uvidíme příští rok u další obdobné akce "Project Overthrow", jejíž zápletka i úkoly byly zasvěcenými označeny jako o mnoho zajímavější. Odkaz na pár fotek od nás je zde. Rozsáhlá galerie od fotografa Stoupu k zobrazení zde.
Není pak divu že výsledné skóre vždy nahrávalo ve prospěch bránících. Jelikož nebyla pozice obou stran vyrovnaná jako tomu bývá v jiných sériích Guardian, nerozhodoval o vítězi rozdíl nastřádaných bodů v jednotlivých kolech, ale to, která ze stran nastřádala jako dobývající více bodů. Na pravé straně si můžete kliknutím zvětšit obrázek, který znázorňuje podíl držení jednotlivých vlajek v prvním ze dvou kol. Výsledné skóre je pak následující. Modří, tedy bránící nastřádali 630 bodů, načež červení nasbírali jako dobývající bodů 178. První hra pak byla znepříjemněná faktem, že někteří modří hráči nerespektovali středovou off zónu a blížili se na dostřel k respawnu červených, načež na některé strany nebylo možno vůbec z mrtvoliště vyjít. Podobná situace nastala v několika případech poté, co se strany prohodily i ve druhé hře. Ve srovnání s hrou první se však jednalo spíše o výjimky.
Pro další taktickou akci, která ponese název Project Galileo byl na raketové základně TTM ve Frýdku-Místku potvrzen termín 5.11.2016. Hodně jsme se poučili z akce Project Cerberos, kde se našly nějaké chyby a tak se můžete těšit na vylepšení systému čet i mediků, označení padlých hráčů, urychlení brífinku, zrychlené rozdělení čet a funkcí atd. Úkol v podobě hledání předmětů dle souřadnic na mapě bude vypuštěn a nahrazen lepším. I nadále platí, že bude akce klást mimořádný důraz na kooperaci čet i hráčů v rámci čet, pohyb po prostoru dle mapy a rádiovou komunikaci s velitelstvím.![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  | 
			![]()  |